Spotkanie z Joanną Jax

10 października miłośnicy literatury mieli niepowtarzalną okazję spotkać się z Joanną Jax – autorką bestsellerowych powieści historycznych. Spotkanie odbyło się w ramach Dyskusyjnego Klubu Książki i
Czytaj dalej...

Rozświetlmy Razem Świat
na Zielono

6 października Głubczyce rozświetliły się na zielono, dołączając do światowej kampanii World Cerebral Palsy Day. Wydarzenie „Rozświetlmy Razem Świat na Zielono” zorganizowane przez Fundację Kuferek
Czytaj dalej...

Wspólny cel, różne doświadczenia. Dlaczego warto zatrudniać cudzoziemców?

Województwo opolskie słynie z otwartości i współpracy. Te wartości coraz częściej przekładają się na praktykę w lokalnych firmach. Przedsiębiorcy zatrudniają cudzoziemców nie tylko dlatego, że rynek
Czytaj dalej...

Górnicka-Naszkiewicz Opolska Marka

Witamy, Głubczyce. Podaj dalej!  to bezpłatny miesięcznik społeczno-kulturalny wydawany w 4 000 egzemplarzy i rozprowadzany we wszystkich gminach powiatu głubczyckiego: Baborów, Branice, Głubczyce, Kietrz. W każdym numerze nasi Czytelnicy znajdą ważne informacje z regionu, relacje z lokalnych imprez, wiadomości o aktualnych działaniach prowadzonych w każdej z gmin. 

www.glubczyce.studiob24.pl jest integralną częścią gazety. Na tej witrynie umieszczane są newsy z regionu i materiały publikowane na łamach naszego miesięcznika. Jest to medium niezależne, dlatego zapraszamy wszystkie organizacje i samych mieszkańców do jego współtworzenia!

Pobierz wniosek o przyznanie naszego patronatu medialnego


Masz newsa?
Robisz coś ciekawego?
Napisz do nas: redakcja@gazeta.pl

 

WSPÓŁPRACA MEDIALNA




Troja Net

 

W pogoni za siecią

Kiedyś Internet kojarzony był raczej z ciekawostką. Sieć przeznaczona była przede wszystkim dla specjalistów, informatyków, geeków komputerowych, zapaleńców i naukowców. Dzisiaj mało kto może sobie wyobrazić życie bez dostępu do internetu. Potrzeby związane z siecią są jednak różne.

Kontakt z rodziną i znajomymi, dostęp do informacji, aktualnej prognozy pogody, zakupy czy załatwianie spraw urzędowych, praca zdalna, korzystanie z serwisów video takich jak netflix, hbo go itp, gry komputerowe, podgląd systemów monitoringu. Sterowanie różnymi systemami zdalnymi, odczyt danych telemetrycznych, monitoring pozycji pojazdów i osób i wiele innych dziedzin. Każde z tych zastosowań ma różne wymagania dotyczące rodzaju łącza.

Obecnie praktycznie każdy operator sieci komórkowych oferuje w niewygórowanej cenie pakiet rozmów smsów i dostępu do Internetu w formie pakietu danych, przeważnie jest to 10-20GB danych na miesiąc. Mało kto korzysta z prostych aparatów telefonicznych, a smartfon wyposażony w system Android lub IOs posiada praktycznie każdy. Takie urządzenia umożliwiają w bardzo prosty sposób utworzenie z telefonu, bezprzewodowego routera WiFi - w ten sposób bardzo szybko zyskujemy dostęp do sieci, bez konieczności uruchamiania dodatkowych łącz, podpisywania umów itp. 

Taki sposób dostępu do sieci ma dużo zalet, ma też jednak swoje ograniczenia. Niewątpliwą zaletą jest mobilność: tam, gdzie jest nasz telefon (i jest on w zasięgu szybkiej sieci komórkowej) - tam mamy dostęp do Internetu. Bez znaczenia czy jest to działka rekreacyjna czy plaża nad możem. Uważać jednak należy podczas wycieczek za granicę, tam zwykle obowiązują inne zasady rozliczania pakietów danych (roaming).

Co więcej, sposób korzystania z dostępu do sieci się zmienia, obecnie głównym urządzeniem, za pomocą którego łączymy się z siecią nie jest już komputer, a właśnie smartfon. Dostęp oparty o sieci komórkowe na pewno świetnie sprawdzi się do podstawowych potrzeb jak kontakt, rozmowy video, informacje tekstowe, krótkie video. Jednak w przypadku korzystania serwisów VoD, pobierania i wysyłania dużych plików, szybko wykorzystamy przysługujący nam pakiet i operator albo ograniczy prędkość, albo zacznie naliczać opłaty za wykorzystanie dodatkowych danych. Wykorzystywanie tego łącza do gier również może wywoływać frustrację dużymi opóźnieniami oraz wysoką ich zmiennością. 

Tu z pomocą przychodzą łącza stacjonarne na wciąż popularnych jeszcze miedzianych kablach telefonii stacjonarnej (DSL), radiowe i przewodowe sieci operatorów lokalnych, internet z kablówki (DOCSIS) oraz  szybkie jak błyskawica i zdobywające coraz większą popularność łącza światłowodowe oparte o technologie GPON. Wybór operatora sieci stacjonarnej nie jest już niestety tak wygodny jak sieci komórkowej - w przypadku tej drugiej każdy operator jest dostępny praktycznie wszędzie, jest oczywiście wiele miejsc wciąż w martwej strefie zasięgu jak tereny wiejskie i mało zurbanizowane. Jednak wybór operatora sieci komórkowej to już praktycznie wyłącznie subiektywna ocena w oparciu sympatię do np. osób reklamujących sieć lub żartobliwych spotów reklamowych. Oczywiście kwestie techniczne, takie jak zasięg w okolicach naszego miejsca zamieszkania, częstość awarii, czy sposób obsługi klienta ma znaczenie, jednak jakość dostępu w tego typu sieciach jest obecnie bardzo wyrównana.

W  przypadku sieci stacjonarnej wybór mamy wyłącznie spośród operatorów działających na danym terenie. Często wybór pada na ogólnopolskie firmy takie jak Orange, Netia, UPC, Vectra itp., mają one wyrobione marki, dobrze zapamiętane wizualne cechy, które ułatwiają podjęcie decyzji, a najczęściej wybieramy to, co znamy. Jest jednak wiele miejsc, gdzie ogólnopolscy operatorzy pomimo przyciągających uwagę reklam posiadają przestarzałą sieć uniemożliwiającą przyłączenie do sieci z parametrami, których oczekujemy. W takim i nie tylko takim przypadku warto rozejrzeć się czy w naszej okolicy nie ma przypadkiem lokalnego operatora tzw. MiŚIOta (Mały i Średni Operator Telekomunikacyjny).

Lokalni operatorzy są w posiadaniu całkiem sporej części rynku, znają swój teren dużo lepiej niż duzi operatorzy i potrafią dostosowywać się do potrzeb dużo szybciej. Kontakt z tego typu operatorem często jest całkiem inny niż z dużym molochem, zamiast przeszkolonych handlowców używających gotowych skryptów i metod są ludzie, którzy potrafią indywidualne podejść do każdego klienta. Lokalni potrafią czesto zrobić rzeczy niewykonalne dla dużych operatorów, pewne rzeczy robią dużo szybciej przez brak skomplikowanych wewnętrznych procedur. Wybór lokalnego dostawcy ma w sobie na pewno jeden ważny pozytywny aspekt w postaci lokalnego patriotyzmu.

Trudno powiedzieć który dostawca dla wszystkich będzie najlepszy, dużo zależy od naszych indywidualnych potrzeb i planowanego sposobu korzystania z łącza. Na rynku jest dużo dostawców i usług, ważne jest, żeby umieć określić swoje potrzeby i świadomie dokonywać wyboru.
MZ

Artykuł powstał w ramach projektu "Bezpiecznie i twórczo w Internecie"

<< Wróć do poprzedniej strony

Gazeta Głubczyce. Podaj dalej!

W pogoni za siecią

Kiedyś Internet kojarzony był raczej z ciekawostką. Sieć przeznaczona była przede wszystkim dla specjalistów, informatyków, geeków komputerowych, zapaleńców i naukowców. Dzisiaj mało kto może sobie wyobrazić życie bez dostępu do internetu. Potrzeby związane z siecią są jednak różne.

Kontakt z rodziną i znajomymi, dostęp do informacji, aktualnej prognozy pogody, zakupy czy załatwianie spraw urzędowych, praca zdalna, korzystanie z serwisów video takich jak netflix, hbo go itp, gry komputerowe, podgląd systemów monitoringu. Sterowanie różnymi systemami zdalnymi, odczyt danych telemetrycznych, monitoring pozycji pojazdów i osób i wiele innych dziedzin. Każde z tych zastosowań ma różne wymagania dotyczące rodzaju łącza.

Obecnie praktycznie każdy operator sieci komórkowych oferuje w niewygórowanej cenie pakiet rozmów smsów i dostępu do Internetu w formie pakietu danych, przeważnie jest to 10-20GB danych na miesiąc. Mało kto korzysta z prostych aparatów telefonicznych, a smartfon wyposażony w system Android lub IOs posiada praktycznie każdy. Takie urządzenia umożliwiają w bardzo prosty sposób utworzenie z telefonu, bezprzewodowego routera WiFi - w ten sposób bardzo szybko zyskujemy dostęp do sieci, bez konieczności uruchamiania dodatkowych łącz, podpisywania umów itp. 

Taki sposób dostępu do sieci ma dużo zalet, ma też jednak swoje ograniczenia. Niewątpliwą zaletą jest mobilność: tam, gdzie jest nasz telefon (i jest on w zasięgu szybkiej sieci komórkowej) - tam mamy dostęp do Internetu. Bez znaczenia czy jest to działka rekreacyjna czy plaża nad możem. Uważać jednak należy podczas wycieczek za granicę, tam zwykle obowiązują inne zasady rozliczania pakietów danych (roaming).

Co więcej, sposób korzystania z dostępu do sieci się zmienia, obecnie głównym urządzeniem, za pomocą którego łączymy się z siecią nie jest już komputer, a właśnie smartfon. Dostęp oparty o sieci komórkowe na pewno świetnie sprawdzi się do podstawowych potrzeb jak kontakt, rozmowy video, informacje tekstowe, krótkie video. Jednak w przypadku korzystania serwisów VoD, pobierania i wysyłania dużych plików, szybko wykorzystamy przysługujący nam pakiet i operator albo ograniczy prędkość, albo zacznie naliczać opłaty za wykorzystanie dodatkowych danych. Wykorzystywanie tego łącza do gier również może wywoływać frustrację dużymi opóźnieniami oraz wysoką ich zmiennością. 

Tu z pomocą przychodzą łącza stacjonarne na wciąż popularnych jeszcze miedzianych kablach telefonii stacjonarnej (DSL), radiowe i przewodowe sieci operatorów lokalnych, internet z kablówki (DOCSIS) oraz  szybkie jak błyskawica i zdobywające coraz większą popularność łącza światłowodowe oparte o technologie GPON. Wybór operatora sieci stacjonarnej nie jest już niestety tak wygodny jak sieci komórkowej - w przypadku tej drugiej każdy operator jest dostępny praktycznie wszędzie, jest oczywiście wiele miejsc wciąż w martwej strefie zasięgu jak tereny wiejskie i mało zurbanizowane. Jednak wybór operatora sieci komórkowej to już praktycznie wyłącznie subiektywna ocena w oparciu sympatię do np. osób reklamujących sieć lub żartobliwych spotów reklamowych. Oczywiście kwestie techniczne, takie jak zasięg w okolicach naszego miejsca zamieszkania, częstość awarii, czy sposób obsługi klienta ma znaczenie, jednak jakość dostępu w tego typu sieciach jest obecnie bardzo wyrównana.

W  przypadku sieci stacjonarnej wybór mamy wyłącznie spośród operatorów działających na danym terenie. Często wybór pada na ogólnopolskie firmy takie jak Orange, Netia, UPC, Vectra itp., mają one wyrobione marki, dobrze zapamiętane wizualne cechy, które ułatwiają podjęcie decyzji, a najczęściej wybieramy to, co znamy. Jest jednak wiele miejsc, gdzie ogólnopolscy operatorzy pomimo przyciągających uwagę reklam posiadają przestarzałą sieć uniemożliwiającą przyłączenie do sieci z parametrami, których oczekujemy. W takim i nie tylko takim przypadku warto rozejrzeć się czy w naszej okolicy nie ma przypadkiem lokalnego operatora tzw. MiŚIOta (Mały i Średni Operator Telekomunikacyjny).

Lokalni operatorzy są w posiadaniu całkiem sporej części rynku, znają swój teren dużo lepiej niż duzi operatorzy i potrafią dostosowywać się do potrzeb dużo szybciej. Kontakt z tego typu operatorem często jest całkiem inny niż z dużym molochem, zamiast przeszkolonych handlowców używających gotowych skryptów i metod są ludzie, którzy potrafią indywidualne podejść do każdego klienta. Lokalni potrafią czesto zrobić rzeczy niewykonalne dla dużych operatorów, pewne rzeczy robią dużo szybciej przez brak skomplikowanych wewnętrznych procedur. Wybór lokalnego dostawcy ma w sobie na pewno jeden ważny pozytywny aspekt w postaci lokalnego patriotyzmu.

Trudno powiedzieć który dostawca dla wszystkich będzie najlepszy, dużo zależy od naszych indywidualnych potrzeb i planowanego sposobu korzystania z łącza. Na rynku jest dużo dostawców i usług, ważne jest, żeby umieć określić swoje potrzeby i świadomie dokonywać wyboru.
MZ

Artykuł powstał w ramach projektu "Bezpiecznie i twórczo w Internecie"

<< Wróć do poprzedniej strony

Jedyni w regionie

Prowadzimy czasopismo niezależne!

Jedyna w regionie gazeta niezależna

Wydawana przez prywatną firmę, a więc nie jest finansowana z budżetu jakiejkolwiek politycznej instytucji. 

 

Interaktywne i nowoczesne medium

Nasza gazeta to nie tylko papier, ale także wydania elektroniczne, fanpage, możliwość obejrzenia materiałów filmowych i zdjęć poprzez korzystanie z QR Codów. Witryna i gazeta tworzą razem medium o nieograniczonych możliwościach!
 

E-wydania

Przesuń palcem w prawo by zobaczyć więcej

Głubczyce. Podaj dalej 70
Pobierz Przeglądaj
Głubczyce. Podaj dalej 69
Pobierz Przeglądaj
Głubczyce. Podaj dalej! 68
Pobierz Przeglądaj
Głubczyce. Podaj dalej! 67
Pobierz Przeglądaj
Głubczyce. Podaj dalej! nr 66
Pobierz Przeglądaj
Głubczyce. Podaj dalej! 65 (czerwiec)
Pobierz Przeglądaj
Głubczyce. Podaj dalej! 64
Pobierz Przeglądaj
Głubczyce. Podaj dalej! 62
Pobierz Przeglądaj
Głubczyce. Podaj dalej! 61
Pobierz Przeglądaj
Głubczyce. Podaj dalej! 60
Pobierz Przeglądaj
Głubczyce. Podaj dalej! (59)
Pobierz Przeglądaj
Głubczyce. Podaj dalej! 58
Pobierz Przeglądaj
Głubczyce. Podaj dalej 57
Pobierz Przeglądaj
Głubczyce. Podaj dalej!
Pobierz Przeglądaj
Głubczyce. Podaj dalej! 55
Pobierz Przeglądaj
Głubczyce. Podaj dalej! 54
Pobierz Przeglądaj
Głubczyce. Podaj dalej! 53
Pobierz Przeglądaj
Głubczyce. Podaj dalej! 52
Pobierz Przeglądaj
Głubczyce. Podaj dalej! 51
Pobierz Przeglądaj
Głubczyce. Podaj dalej 50 (marzec) 2024
Pobierz Przeglądaj
Głubczyce. Podaj dalej! 49 (luty)
Pobierz Przeglądaj
Głubczyce. Podaj dalej! 48
Pobierz Przeglądaj
Głubczyce. Podaj dalej! 47
Pobierz Przeglądaj
Głubczyce. Podaj dalej! 46 (listopad)
Pobierz Przeglądaj
Głubczyce. Podaj dalej nr 45 (pażdziernik)
Pobierz Przeglądaj
Głubczyce. Podaj dalej! 44
Pobierz Przeglądaj
Głubczyce. Podaj dalej! 43
Pobierz Przeglądaj
Głubczyce. Podaj dalej! 42 (lipiec)
Pobierz Przeglądaj
Głubczyce. Podaj dalej! 41
Pobierz Przeglądaj
Głubczyce. Podaj dalej! 40
Pobierz Przeglądaj
Głubczyce. Podaj dalej! 39 (kwiecień)
Pobierz Przeglądaj
Głubczyce. Podaj dalej! 38 (marzec)
Pobierz Przeglądaj
Głubczyce. Podaj dalej! 37(luty)
Pobierz Przeglądaj
Głubczyce. Podaj dalej! 36 (styczeń)
Pobierz Przeglądaj
Głubczyce. Podaj dalej! 34
Pobierz Przeglądaj
Głubczyce. Podaj dalej! 63
Pobierz Przeglądaj

Oferta Reklamowa





 

Reklama prasowa jest jednym z najlepszych sposobów komunikowania się różnych branż z rynkiem. Prasa lokalna jest bardzo dobrym medium dla utrzymania świadomości istnienia firmy lub produktu czy przedstawienia ciekawej oferty dużemu gronu odbiorców.

Nie trzeba nikogo przekonywać, że reklama prasowa jest niezwykle rozwiniętą formą reklamy o bardzo długich tradycjach. Na jej popularność niewątpliwie wpływa przeświadczenie, że słowo pisane jest bardziej wiarygodne i wzbudza mniej wątpliwości.Dodatkowo, ciekawe treści i duże zainteresowanie gazetą przekłada się na duże zainteresowanie reklamami w niej zawartymi. Za pośrednictwem prasy można docierać do konkretnej grupy odbiorców i przekazywać bardziej szczegółowe informacje niż w innych formach reklamy.

Przedsiębiorco, reklama w lokalnej prasie niezależnej to nie tylko Twój sukces. Pamiętaj, że kupując u nas usługę wspierasz wolne media i niezależne dziennikarstwo, tak potrzebne w naszym kraju i regionie…

Wszelkie prawa zastrzeżone 2025

Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.   akceptuje