Misterium Krzyża

23 marca w Kościele pw. NNMP w Głubczycach odbył się spektakl słowno-muzyczny w reżyserii Marii Farasiewicz. Wielkopostne widowisko zaskakiwało swoją ciekawą formą. To nowe przedsięwzięcie pod
Czytaj dalej...

Wystawa nie z tej ziemi

W Miejskiej i Gminnej Bibliotece Publicznej w Głubczycach można było obejrzeć wystawę Tomasz Jepiszko „Nie z tej ziemi – czyli o tym, jak fascynacje z dzieciństwa zmieniają się w dorosłe pasje”. W
Czytaj dalej...

Bieg Tropem Wilczym

3 marca stu uczestników wystartowało w Biegu Tropem Wilczym w miejscowości KrÓlowe. Podobny bieg miał również miejsce w Kietrzu. To już 10 edycja biegu, w którym rywalizacja sportowa ustępuje miejsca
Czytaj dalej...

Górnicka-Naszkiewicz Opolska Marka

Witamy, Głubczyce. Podaj dalej!  to bezpłatny miesięcznik społeczno-kulturalny wydawany w 4 000 egzemplarzy i rozprowadzany we wszystkich gminach powiatu głubczyckiego: Baborów, Branice, Głubczyce, Kietrz. W każdym numerze nasi Czytelnicy znajdą ważne informacje z regionu, relacje z lokalnych imprez, wiadomości o aktualnych działaniach prowadzonych w każdej z gmin. 

www.glubczyce.studiob24.pl jest integralną częścią gazety. Na tej witrynie umieszczane są newsy z regionu i materiały publikowane na łamach naszego miesięcznika. Jest to medium niezależne, dlatego zapraszamy wszystkie organizacje i samych mieszkańców do jego współtworzenia!

Głubczyce gazeta

Konkurs dzień dziecka Głubczyce

Głubczyce gazeta

Głubczyce gazeta

gazeta Głubczyce

bezpiecznie i twórczo

Głubczyce. Podaj dalej




Oddychaj czytstym powietrzem



Patronat Głubczyce

Pobierz wniosek o przyznanie naszego patronatu medialnego

Masz newsa?
Robisz coś ciekawego?
Napisz do nas: redakcja@gazeta.pl

 

WSPÓŁPRACA MEDIALNA




Troja Net

 

„Ogródki ze smakiem”. Wśród zwycięzców Przedszkole nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi im. Kubusia Puchatka w Głubczycach

25 kwietnia br. zakończyło się przyjmowanie zgłoszeń i oddawanie głosów na przedszkola, które przystąpiły do ogólnopolskiego konkursu „Ogródki ze smakiem”. Placówki rywalizowały o nagrodę główną – ogródki warzywne, w których można prowadzić działalność edukacyjną wśród najmłodszych o ekologii. Werdyktem jury ogródki warzywne trafią do pięciu przedszkoli. Konkurs zainicjowała marka Electrolux, która namawia do mądrego korzystania z zasobów oraz proekologicznych wyborów. „Ogródki ze smakiem” honorowym patronatem objął PAN Ogród Botaniczny – Centrum Zachowania Różnorodności Biologicznej w Powsinie. Partnerami akcji są Bank Żywności SOS w Warszawie, Fundacja TupTupTup oraz magazyn Bliżej Przedszkola.

Do pierwszego etapu konkursu „Ogródki ze smakiem” zgłosiło się ponad 300 przedszkoli z całej Polski, na które w ciągu zaledwie 20 dni, od 6. do 25. kwietnia, oddano 81 tysięcy głosów.
Spośród 20 finałowych przedszkoli, które otrzymały największą liczbę głosów od swoich sympatyków, jury wybrało 5 przedszkoli, w których zostaną wykonane ogródki warzywne. Komisja konkursowa nagrodziła te przedszkola, które wykazały się wyjątkowymi pomysłami na wykorzystanie ogródka w zajęciach edukacyjnych. Są to:
- Przedszkole Publiczne nr 2 w Kątach Wrocławskich (woj. dolnośląskie)
- Przedszkole nr 11 „Pod Kasztanami” w Gdyni (woj. pomorskie)
- Przedszkole nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi im. Kubusia Puchatka w Głubczycach (woj. opolskie)
- Przedszkole Miejskie nr 112 w Łodzi (woj. łódzkie)
- Przedszkole Miejskie nr 14 im. Niezapominajki w Olsztynie (woj. warmińsko-mazurskie)

W skład jury weszły: Maja Popielarska, dziennikarka, autorka tekstu programowego o ogródkach w edukacji dzieci, mgr inż. Jagoda Valkov, autorka projektu i wykonawczyni „Ogródków ze smakiem”,  mgr inż. Katarzyna Misiak, koordynatorka ds. edukacji w Ogrodzie Botanicznym PAN w Powsinie, Kinga Bernat, edukatorka Banku Żywności SOS w Warszawie oraz Kamila Cap, Brand Marketing Manager kategorii Taste w Electrolux.

- Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem liczby zgłoszeń, a także oddanych głosów na przedszkola. Tak duże zainteresowanie konkursem, w dodatku realizowanym w krótkim czasie, pokazuje, że takie inicjatywy są potrzebne, a zakładanie ogródków warzywnych jako idealnego narzędzia do edukacji ekologicznej dzieci to nasz wspólny cel. Ten ogromny sukces zawdzięczamy też wysiłkowi i zaangażowaniu rodziców, nauczycieli, opiekunów, a nawet mieszkańców miejscowości oraz samorządów. W gronie jury oceniałyśmy oryginalność, kreatywność i wysoką wartość edukacyjną zgłoszenia. Wybór był naprawdę trudny, bo w zgłoszeniach przedszkola pokazywały bardzo dobre pomysły na edukację, ale też możliwość danej placówki i zdolność nauczycieli do realizacji tych pomysłów w przestrzeni ogrodu. Gratulujemy zwycięzcom i mamy nadzieję, że tegoroczna akcja dla wielu uczestników konkursu to dopiero początek przygody
z ogrodnictwem, które uczy nas szacunku do natury i mądrych wyborów żywieniowych

mówi Kamila Cap, Brand Marketing Manager kategorii Taste w Electrolux, członkini komisji konkursowej.
Pozostałym 15 placówkom jury przyznało nagrodę dodatkową – zestawy ogrodnicze, ułatwiające rozpoczęcie przygody z prowadzeniem przedszkolnego ogródka warzywnego. Dodatkowo postanowiono też wyróżnić dwa przedszkola z największą liczbą oddanych na nie głosów – drzewkiem jabłoni. Są to:
- Przedszkole nr 423 w Warszawie
- Przedszkole Przyjaciół Książki w Sierakowie
Pełną listę laureatów i wyróżnionych przedszkoli można znaleźć na stronie:
www.ogrodkizesmakiem.pl

Dlaczego ogródki warzywne?
Nagrodą główną w konkursie „Ogródki ze smakiem” jest wykonanie ogródków warzywnych w przedszkolach, a także warsztaty kulinarne z gotowania bez marnowania prowadzone przez Jagnę Niedzielską, propagatorkę nurtu zero waste w kulinariach. Akcja zachęca od momentu startu do samego zakładania ogródków, by poprzez doświadczenie dzieci mogły w nich lepiej poznawać świat natury i tym samym wypracowywać ekologiczne nawyki w przyszłości. Liczne badania i doświadczenia placówek pokazują, że ogrodnictwo ma dobroczynny wpływ na edukację dzieci. Wpływa na ich kondycję fizyczną, poziom koncentracji, zdrowie i psychiczne samopoczucie. Ogródki poszerzają też wiedzę naukową dzieci i rozumienie procesów zachodzących w przyrodzie. Do tego rozwijają poczucie troski, odpowiedzialności i wpływają na wybór zdrowego jedzenia. Dzieci mające bezpośredni kontakt z naturą, zaangażowane w pielęgnowanie roślin podejmują zdrowsze wybory żywieniowe. Obserwując czynnie proces wzrostu rośliny od samego nasionka, chętniej sięgają w domu po owoce i warzywa jako smaczne i zdrowe przekąski.
 
Materiały edukacyjne
Konkursowi towarzyszy uruchomienie serwisu www.ogrodkizesmakiem.pl, w którym są sukcesywnie zamieszczane bezpłatne przewodniki na temat tego, jak założyć ogródek warzywny, jak o niego dbać w duchu less waste, co posiać i zasadzić w zależności od pory roku , a także konspekty zajęć i zabaw dla dzieci związane z ogródkiem. Na stronie znajdziemy tekst programowy akcji o roli ogródków warzywnych w edukacji przedszkolnej dzieci. Jego autorką jest Maja Popielarska, miłośniczka roślin
i ogrodów, dziennikarka od lat propagująca w swoich programach i książkach miejskie ogrodnictwo. Autorkami pozostałych tekstów na stronie są m.in.: Jagna Niedzielska, propagatorka nurtu zero waste w kulinariach, mgr inż. Katarzyna Misiak, koordynatorka ds. edukacji Ogrodu Botanicznego PAN w Powsinie, Kinga Bernat, edukatorka Banku Żywności SOS w Warszawie, a także Sandra Hotloś i Patrycja Urban, współtwórczynie materiałów dydaktycznych do popularnych programów edukacyjnych.

Inicjatorem i fundatorem nagród jest Electrolux. Projekt objął patronatem honorowym PAN Ogród Botaniczny - Centrum Zachowania Różnorodności Biologicznej w Powsinie. Partnerami są: Bank Żywności SOS w Warszawie, Fundacja TupTupTup oraz magazyn Bliżej Przedszkola.
 

 

<< Wróć do poprzedniej strony

Sprawdź również




pORTAL gŁUBCZYCE


Nasi stali Reklamodawcy


mrówka


Cheops

skorpion




champion


skorpion

żabka



prosat

Ubezpieczenia

Szypuła








olmix Głubczyce Chmielewska-Nobis





 


magnolia
elegance głubczyce

Blukacz

rusztowania

dam bruk

jaśmin

Korepetycje Głubczyce


Cebe

łyczkowski

Dziękujemy, że jesteście z nami!

Gazeta Głubczyce. Podaj dalej!

„Ogródki ze smakiem”. Wśród zwycięzców Przedszkole nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi im. Kubusia Puchatka w Głubczycach

25 kwietnia br. zakończyło się przyjmowanie zgłoszeń i oddawanie głosów na przedszkola, które przystąpiły do ogólnopolskiego konkursu „Ogródki ze smakiem”. Placówki rywalizowały o nagrodę główną – ogródki warzywne, w których można prowadzić działalność edukacyjną wśród najmłodszych o ekologii. Werdyktem jury ogródki warzywne trafią do pięciu przedszkoli. Konkurs zainicjowała marka Electrolux, która namawia do mądrego korzystania z zasobów oraz proekologicznych wyborów. „Ogródki ze smakiem” honorowym patronatem objął PAN Ogród Botaniczny – Centrum Zachowania Różnorodności Biologicznej w Powsinie. Partnerami akcji są Bank Żywności SOS w Warszawie, Fundacja TupTupTup oraz magazyn Bliżej Przedszkola.

Do pierwszego etapu konkursu „Ogródki ze smakiem” zgłosiło się ponad 300 przedszkoli z całej Polski, na które w ciągu zaledwie 20 dni, od 6. do 25. kwietnia, oddano 81 tysięcy głosów.
Spośród 20 finałowych przedszkoli, które otrzymały największą liczbę głosów od swoich sympatyków, jury wybrało 5 przedszkoli, w których zostaną wykonane ogródki warzywne. Komisja konkursowa nagrodziła te przedszkola, które wykazały się wyjątkowymi pomysłami na wykorzystanie ogródka w zajęciach edukacyjnych. Są to:
- Przedszkole Publiczne nr 2 w Kątach Wrocławskich (woj. dolnośląskie)
- Przedszkole nr 11 „Pod Kasztanami” w Gdyni (woj. pomorskie)
- Przedszkole nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi im. Kubusia Puchatka w Głubczycach (woj. opolskie)
- Przedszkole Miejskie nr 112 w Łodzi (woj. łódzkie)
- Przedszkole Miejskie nr 14 im. Niezapominajki w Olsztynie (woj. warmińsko-mazurskie)

W skład jury weszły: Maja Popielarska, dziennikarka, autorka tekstu programowego o ogródkach w edukacji dzieci, mgr inż. Jagoda Valkov, autorka projektu i wykonawczyni „Ogródków ze smakiem”,  mgr inż. Katarzyna Misiak, koordynatorka ds. edukacji w Ogrodzie Botanicznym PAN w Powsinie, Kinga Bernat, edukatorka Banku Żywności SOS w Warszawie oraz Kamila Cap, Brand Marketing Manager kategorii Taste w Electrolux.

- Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem liczby zgłoszeń, a także oddanych głosów na przedszkola. Tak duże zainteresowanie konkursem, w dodatku realizowanym w krótkim czasie, pokazuje, że takie inicjatywy są potrzebne, a zakładanie ogródków warzywnych jako idealnego narzędzia do edukacji ekologicznej dzieci to nasz wspólny cel. Ten ogromny sukces zawdzięczamy też wysiłkowi i zaangażowaniu rodziców, nauczycieli, opiekunów, a nawet mieszkańców miejscowości oraz samorządów. W gronie jury oceniałyśmy oryginalność, kreatywność i wysoką wartość edukacyjną zgłoszenia. Wybór był naprawdę trudny, bo w zgłoszeniach przedszkola pokazywały bardzo dobre pomysły na edukację, ale też możliwość danej placówki i zdolność nauczycieli do realizacji tych pomysłów w przestrzeni ogrodu. Gratulujemy zwycięzcom i mamy nadzieję, że tegoroczna akcja dla wielu uczestników konkursu to dopiero początek przygody
z ogrodnictwem, które uczy nas szacunku do natury i mądrych wyborów żywieniowych

mówi Kamila Cap, Brand Marketing Manager kategorii Taste w Electrolux, członkini komisji konkursowej.
Pozostałym 15 placówkom jury przyznało nagrodę dodatkową – zestawy ogrodnicze, ułatwiające rozpoczęcie przygody z prowadzeniem przedszkolnego ogródka warzywnego. Dodatkowo postanowiono też wyróżnić dwa przedszkola z największą liczbą oddanych na nie głosów – drzewkiem jabłoni. Są to:
- Przedszkole nr 423 w Warszawie
- Przedszkole Przyjaciół Książki w Sierakowie
Pełną listę laureatów i wyróżnionych przedszkoli można znaleźć na stronie:
www.ogrodkizesmakiem.pl

Dlaczego ogródki warzywne?
Nagrodą główną w konkursie „Ogródki ze smakiem” jest wykonanie ogródków warzywnych w przedszkolach, a także warsztaty kulinarne z gotowania bez marnowania prowadzone przez Jagnę Niedzielską, propagatorkę nurtu zero waste w kulinariach. Akcja zachęca od momentu startu do samego zakładania ogródków, by poprzez doświadczenie dzieci mogły w nich lepiej poznawać świat natury i tym samym wypracowywać ekologiczne nawyki w przyszłości. Liczne badania i doświadczenia placówek pokazują, że ogrodnictwo ma dobroczynny wpływ na edukację dzieci. Wpływa na ich kondycję fizyczną, poziom koncentracji, zdrowie i psychiczne samopoczucie. Ogródki poszerzają też wiedzę naukową dzieci i rozumienie procesów zachodzących w przyrodzie. Do tego rozwijają poczucie troski, odpowiedzialności i wpływają na wybór zdrowego jedzenia. Dzieci mające bezpośredni kontakt z naturą, zaangażowane w pielęgnowanie roślin podejmują zdrowsze wybory żywieniowe. Obserwując czynnie proces wzrostu rośliny od samego nasionka, chętniej sięgają w domu po owoce i warzywa jako smaczne i zdrowe przekąski.
 
Materiały edukacyjne
Konkursowi towarzyszy uruchomienie serwisu www.ogrodkizesmakiem.pl, w którym są sukcesywnie zamieszczane bezpłatne przewodniki na temat tego, jak założyć ogródek warzywny, jak o niego dbać w duchu less waste, co posiać i zasadzić w zależności od pory roku , a także konspekty zajęć i zabaw dla dzieci związane z ogródkiem. Na stronie znajdziemy tekst programowy akcji o roli ogródków warzywnych w edukacji przedszkolnej dzieci. Jego autorką jest Maja Popielarska, miłośniczka roślin
i ogrodów, dziennikarka od lat propagująca w swoich programach i książkach miejskie ogrodnictwo. Autorkami pozostałych tekstów na stronie są m.in.: Jagna Niedzielska, propagatorka nurtu zero waste w kulinariach, mgr inż. Katarzyna Misiak, koordynatorka ds. edukacji Ogrodu Botanicznego PAN w Powsinie, Kinga Bernat, edukatorka Banku Żywności SOS w Warszawie, a także Sandra Hotloś i Patrycja Urban, współtwórczynie materiałów dydaktycznych do popularnych programów edukacyjnych.

Inicjatorem i fundatorem nagród jest Electrolux. Projekt objął patronatem honorowym PAN Ogród Botaniczny - Centrum Zachowania Różnorodności Biologicznej w Powsinie. Partnerami są: Bank Żywności SOS w Warszawie, Fundacja TupTupTup oraz magazyn Bliżej Przedszkola.
 

 

<< Wróć do poprzedniej strony

Jedyni w regionie

Prowadzimy czasopismo niezależne!

Jedyna w regionie gazeta niezależna

Wydawana przez prywatną firmę, a więc nie jest finansowana z budżetu jakiejkolwiek politycznej instytucji. 

 

Interaktywne i nowoczesne medium

Nasza gazeta to nie tylko papier, ale także wydania elektroniczne, fanpage, możliwość obejrzenia materiałów filmowych i zdjęć poprzez korzystanie z QR Codów. Witryna i gazeta tworzą razem medium o nieograniczonych możliwościach!
 

E-wydania

Przesuń palcem w prawo by zobaczyć więcej

Głubczyce. Podaj dalej! 51
Pobierz Przeglądaj
Głubczyce. Podaj dalej 50 (marzec) 2024
Pobierz Przeglądaj
Głubczyce. Podaj dalej! 49 (luty)
Pobierz Przeglądaj
Głubczyce. Podaj dalej! 48
Pobierz Przeglądaj
Głubczyce. Podaj dalej! 47
Pobierz Przeglądaj
Głubczyce. Podaj dalej! 46 (listopad)
Pobierz Przeglądaj
Głubczyce. Podaj dalej nr 45 (pażdziernik)
Pobierz Przeglądaj
Głubczyce. Podaj dalej! 44
Pobierz Przeglądaj
Głubczyce. Podaj dalej! 43
Pobierz Przeglądaj
Głubczyce. Podaj dalej! 42 (lipiec)
Pobierz Przeglądaj
Głubczyce. Podaj dalej! 41
Pobierz Przeglądaj
Głubczyce. Podaj dalej! 40
Pobierz Przeglądaj
Głubczyce. Podaj dalej! 39 (kwiecień)
Pobierz Przeglądaj
Głubczyce. Podaj dalej! 38 (marzec)
Pobierz Przeglądaj
Głubczyce. Podaj dalej! 37(luty)
Pobierz Przeglądaj
Głubczyce. Podaj dalej! 36 (styczeń)
Pobierz Przeglądaj

Oferta Reklamowa





 

Reklama prasowa jest jednym z najlepszych sposobów komunikowania się różnych branż z rynkiem. Prasa lokalna jest bardzo dobrym medium dla utrzymania świadomości istnienia firmy lub produktu czy przedstawienia ciekawej oferty dużemu gronu odbiorców.

Nie trzeba nikogo przekonywać, że reklama prasowa jest niezwykle rozwiniętą formą reklamy o bardzo długich tradycjach. Na jej popularność niewątpliwie wpływa przeświadczenie, że słowo pisane jest bardziej wiarygodne i wzbudza mniej wątpliwości.Dodatkowo, ciekawe treści i duże zainteresowanie gazetą przekłada się na duże zainteresowanie reklamami w niej zawartymi. Za pośrednictwem prasy można docierać do konkretnej grupy odbiorców i przekazywać bardziej szczegółowe informacje niż w innych formach reklamy.

Przedsiębiorco, reklama w lokalnej prasie niezależnej to nie tylko Twój sukces. Pamiętaj, że kupując u nas usługę wspierasz wolne media i niezależne dziennikarstwo, tak potrzebne w naszym kraju i regionie…

Wszelkie prawa zastrzeżone 2024

Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.   akceptuje